NYT’ye konuşan ve uçak serisinin üretiminde yer alan mühendis Salehpour, 787 Dreamliner’ın gövde parçalarının uygunsuz şekilde birbirine bağlandığını ve uçuş sırasında parçalanabilme ihtimali olduğunu ileri sürdü.
Gövde parçalarının farklı üreticilerden geldiğini, bu nedenle birbirlerine yüzde 100 uymadığını savunan Salehpour, bu sorunu defalarca anlatmaya çalıştığını ancak şirket yetkililerinin kendisini dinlemediğini belirtti.
Salehpour’un avukatı Debra S. Katz, havacılık idaresinin müvekkili ile 5 Nisan’da görüştüğünü açıkladı.
Boeing’in şirket sözcüsü Paul Lewis ise bu durumun uçağın dayanıklılığı veya güvenliği üzerinde hiçbir etkisinin olmadığını savundu.
Lewis’in açıklamasının ardından şirket, 787 Dreamliner’ın güvenliğinden emin olduklarını vurgulayarak iddiaları yalanladı.
Şirket ürünlerinin kalitesine yönelik endişelerini dile getiren eski Boeing çalışanı John Barnett, 11 Mart’ta aracında ölü bulunmuştu.
Barnett, 2019’da “787 Dreamliner” tipi yolcu uçaklarında kabin basıncının aniden düşmesi halinde yolcu koltuklarının üzerinde bulunan oksijen maskelerini otomatik açan sistemlerin büyük bölümünde üretim hatası olduğunu iddia etmişti.